Monday, September 11, 2006

enter, sandman. please?

ukoliko se, nakon što si napunio 30 godina, ujutru probudiš i ništa te ne boli - to je jasan znak da si mrtav.
[moj stariji brat p, citirano iz sećanja]


u poslednja tri meseca se gotovo svakodnevno setim gornje mudrosti. i koristim je kao aksiom pri dokazivanju pretpostavke da nisam mrtav. boli ovo, žiga ono, seva u onome, ne mogu da stojim, hodam, trčim, sedim, ležim, razvio sam mržnju prema suncu i temperaturama iznad 20 stepeni ozloglašenog celzija, sa agorafobijom koketiram već neko vreme, puls mi je stalno ubrzan, tu i tamo mi se osmehne i neki napad panike (tony soprano's theme. oh, tony! [pišem pesmu o identifikaciji sa tonyjem s, a po pitanju napada panike. i, u tragovima, liči na pixies]). a od pre nedelju dana? njeno jebeno veličanstvo - nesanica.

prvo sam kool i govorim sebi da će sve biti u redu, da samo još malo mirno ležim, sad će konjica, samo što nije. pa počnem da se sve češće obrćem u krevetu, da se znojim, da duboko uzdišem. pa da još dublje, a sve brže, udišem i izdišem. iz noćne 'tišine' počnu da me zaskaču zvuci kojih ranije nisam bio svestan, hej! pa grad živi i noću. počinjem da mrzim sve što živi noću, i taj grad, i ljude, životinje, mehanizme i razne prirodne pojave koje se, baš tada kada ne mogu da zaspim, silno trude da mi predstave svoju nokturnalnu živost. pa pokrivam uši jastukom, pa se skuvam ispod tog jastuka, pa bacam jastuk što dalje od sebe.

pre nekoliko noći mi se, negde tokom drugog sata prevrtanja po krevetu, javila ona epizoda the x-files sa vojnicima nespavačima (i šta bismo bez očnih kapaka?). pokušavao sam i da se setim nakon koliko dana odsustva sna čovek umire.

sinoć sam provalio da je malo lakše zaspati uz monotoni zvuk ventilatora kojim se hladi procesor, pa sam ostavio kompjuter da radi. on do izvesne mere potire zvuke koji dopiru spolja, ali me teši i kao jedna od retkih stvari koje u napadu nesanice mogu da kontrolišem. uklj-isklj. pomalo mu zavidim.

u neko doba, konačno, kliznem u san. još dok to traje, znam da ću, ako se probudim tokom noći, teško ponoviti podvig. siguran sam da sada spavam daleko opreznije nego ranije.

* * * stvari koje, provereno, ne pomažu u slučaju nesanice: * * *
- tv serija one tree hill - upozorili su me da je loša. i bili su u pravu. onoliko. srednja škola (to volim da gledam). basket (to sam nekada voleo da gledam. i igram). generička (čitaj - banalna, preterana, neuverljiva) drama. generički likovi. generička, mada zgodna, plavuša. generička, ne toliko zgodna, ali umiljata, brineta. obe na gomili nedovoljno zgodne da bih gledao nakon osme epizode, koliko sam ih dobio.
- septembarski uncut - moj omiljeni pop kulturni magazin. ali ne uspavljuje, proklet bio.
- moma rajin, postpop I - kao i druge zbirke kratkih novinskih članaka, nije za dugo čitanje na dah. i deli neuspavljujuće kvalitete uncuta. koji je, naravno, mnogo bolje štivo. ali ne uspavljuje.

* * * stvari za koje se nadam da pomažu u slučaju nesanice: * * *
- knjiga paula morleya words and music, koja počinje dijalektičkim preplitanjem can't get you out of my head kylie minogue i experimentalnog (muzičkog?) komada i am sitting in a room alvina luciera, a da bi pokrila polje muzike između cageove 4'33" i totalne buke, kako kaže blurb na korici
- gilmore girls, sezona 5 (ako ovo pomogne, nije ostalo još mnogo tog uspavljujućeg sredstva. yaix!)
- lekići :D [prikladno mesto da priznam da sam u jednom trenutku kao ime ovog našeg muzičkog kolektiva predlagao pillpoppers. o imenu super|studio, obećavam, u jednoj od narednih epizoda]

12 comments:

popkitchen said...

Ne znam koliko covek moze bez sna, ali znam zasigurno da kamila moze 20 dana bez vode.
Glad I could be of help.

Citanje pred spavanje, ako je dobro onda neces da spavas, ako je lose onda je bolje za spavanje. Onda neka suva teorija pred spavanje, neces nista razumeti, ali garantujem da ces pozeleti da spavas. Sta mislis zasto ja nisam procitala ni jedan ceo broj Preloma? :)

Anonymous said...

zasto nema mog prethodnog komentara? lepo sam pozelela dobrodoslicu i zamolila za krupniji font (ili manje mutna slova) - za slabovide. nadam se da ce ovaj moj komentar ostati, kao i da ce zdravstvene tegobe proci.

Anonymous said...

uvek pritisnite (ctrl +) f5
refresh je majka znanja!

luzerka i jadnica said...

nešto mi baksuzan ovaj blog, već drugi put pokušavam da ostavim komentar, i ono neće. prijavljuje neki eror.

enivejs, dobrodošlica + molba da prekinete da kukate na 30te, jer ja ubeđujem sebe da ću tad najbolje da se provodim. a ako nije tako, onda nemam čemu da se nadam, i onda...

a@super|studio said...

ahem...
* 2 popkitchen:
info o kamilama ce sigurno biti od pomoci. kad-tad.
citanje pred spavanje ne mora biti lose/teorija da bi covek zaspao. dobro citanje vuce napred, ali je i zahtevno. samim tim, covek se u jednom trenutku zanesvesti. recimo, citanje mome rajina ne moze da potraje dovoljno da se takvo sto dogodi. prelom ne uzimam u ruke. vise mi se svidja da verujem kako imam kapaciteta za citanje teorijskog stiva, no da to uverenje i isprobavam. altiser za laku noc... brrrrr. zizek bi i posluzio. ali rastko mocnik! ups?!

* 2 luvless:
izvinjavam se [kao i luzerki+jadnici (u daljem txtu l+j)] sto si zalud cekala na objavljivanje komentara. ipak smo mi jos lejmeri, zutokljunci, pocetnici. ali se snadjemo, pre ili kasnije. iskljucio moderiranje commenta, sa' ce da shljaka.
sto se vidljivosti fonta tice, sve si u pravu. cak sam ucestvovao i na seminaru posvecenom inclusive designu, i evo me gde gazim po nacelima mu. ali, racunam da trik ctrl+tockic misa (ili ctrl plus taster +) moze jednostavno da moju opsesiju minimalnim fontom razbuca za tili cas i ucini da mudrost superstudija ispuni citav ekran! oh, yes! the humanity!
+ hvala za dobrodoslicu.
+ myspace (mene barem) uzasno smara laznom gustinom (medija, caskanja, 'prijateljstava'), koja se u ogromnom broju slucajeva svede na mulj. kvalitet je, naravno, popularnost/premrezemost.

* 2 l+j:
boljenaslica!
ne bih da uopstavam svoje iskustvo sa tridesetima. to sam samo ja, proklet. i, reklo bi se na osnovu upotrebljenog citata, moj stariji brat. porodicni doom!

Anonymous said...

tridesete su strava. ozbiljno. em se zabavljas, em si pametan. naravno, sve manje imam volje i snage da posle celonocnog nespavanja idem pravo na posao, ali mislim da je to ovaj deo koji se odnosi na 'pametan'. ipak mi treba 5 sati sna.

luzerka i jadnica said...

tenkju, loveless. takav sam odgovor tražila.

još sam htela da vas nekako zamolim, tebe ili gospodina a. da mi, ako je ikako moguće, doturite te Gilmorsice. pretty please, trep ;)

recenzenti said...

WILLKOMEN!

a@super|studio said...

[2 luzerka...]
narafski da je moguce da ti se doture gg. ili da ti se prekopira 11 (!) dvd-jeva. fali mi druga polovica seste sezone. otud neparan broj.

popkitchen said...

evo 50% drugog dela seste sezone je skinuto da obradujem drugare, mada ce to malo da potraje jer sam uzela da skidam 11 epizoda u 1 torentu ... nesto oko 3,4GB.

luzerka i jadnica said...

jaaaao, najs :) gospodinu a ću da pošaljem prajvat već sutra na "onom" forumu, pa ćemo sve da ugovorimo.

još samo da se raspitam ima li kakvog subtitle-a uz epizode (engleski/srpskohrvatski), pošto ne mogu da ih povatam uvek koliko brzo pricaju.

a@super|studio said...

[2 popkitchen]
oh, grand chef of da popkitchen, we bow to you!

[2 l+j]
u napadima opsesivne kompulzivnosti sam sredio sve fajlove (nazvao ih kako se zovu i epizode) + potrpao i titlove. ispostavilo se, megjutim, da tu&tamo dolazi do raskoraka izmedju titlova i videa, sto je zahebato ako koristis standalone uredjaj za emitovanje divxa. na kompu nije problem - offset tamo, offset 'vamo...

Blog Archive

Powered By Blogger